Card Library Logo

 


Notice: Undefined property: Joomla\CMS\Categories\CategoryNode::$introtext in /unitswww1/unitswww17/att-peiraia/gym-peir-zanneio/gymzanne/public_html/library/plugins/content/extravote/extravote.php on line 190

Στο πλαίσιο της ανακήρυξης του 2018 «Έτος Γιαννούλη Χαλεπά», με την εικαστικό κα Ευσταθία Αγγελή εκπονήσαμε από τον Οκτώβριο 2018 έως και τον Ιανουάριο 2019 ένα διαθεματικό project-αφιέρωμα στο μεγάλο Έλληνα γλύπτη, με το οποίο τα παιδιά του τμήματος Α4 αφενός μελέτησαν το εικαστικό έργο του καλλιτέχνη και εμπνεύστηκαν από αυτό, αφετέρου διάβασαν και επεξεργάστηκαν τη νουβέλα «Η Αθηνά βοσκοπούλα» από το βιβλίο της Ρέας Γαλανάκη «Δύο γυναίκες, δύο θεές», η οποία αφορά στη ζωή του Γιαννούλη Χαλεπά. Το υλικό αναρτήθηκε στην ψηφιακή τάξη του ΠΣΔ   https://eclass.sch.gr/modules/document/?course=G1618333                    

Ειδικότερα, με την καθοδήγηση της εικαστικού κας Ευσταθίας Αγγελή τα παιδιά μελέτησαν τη φυσιογνωμία και το καλλιτεχνικό έργο του Χαλεπά και γνώρισαν στοιχεία για τη γλυπτική στην Ευρώπη των αρχών του 20ού αι. και τη συμβολή του γλύπτη στην εξέλιξη της σύγχρονης ελληνικής γλυπτικής. Μάλιστα, επισκεφθήκαμε την Εθνική  Γλυπτοθήκη και Πινακοθήκη στου Γουδή, όπου απολαύσαμε έργα του Γιαννούλη Χαλεπά και αρκετά παιδιά εμπνεύστηκαν τις δικές τους ζωγραφικές συνθέσεις.

Παράλληλα, στην προσπάθειά μας να καταδείξουμε τη συμπόρευση Τέχνης και Λογοτεχνίας, τα παιδιά διάβασαν τη νουβέλα «Η Αθηνά βοσκοπούλα» από το βιβλίο της Ρέας Γαλανάκη «Δύο γυναίκες, δύο θεές» και προσέγγισαν  την τραγική ζωή του διάσημου γλύπτη Γ. Χαλεπά μέσα από τη γλαφυρή αφήγηση της  λογοτέχνιδας. Δύσκολο και απαιτητικό εγχείρημα λόγω της μικρής ηλικίας των αναγνωστών, ωστόσο στέφθηκε με επιτυχία, μια και τα παιδιά απόλαυσαν το έργο, ερμήνευσαν πτυχές της ιδιόμορφης προσωπικότητας του καλλιτέχνη και έδωσαν τα δικά τους δείγματα δημιουργικής γραφής, είτε δίνοντας φωνή στο γλυπτό που τους εντυπωσίασε περισσότερο είτε αναπαριστώντας την ερωτική εξομολόγηση του γλύπτη με την αγαπημένη του Μαριγώ είτε αποτυπώνοντας την ψυχοπνευματική του βάσανο μέσα στο ψυχιατρείο της Κέρκυρας, όπου πέρασε 14 σκοτεινά χρόνια, είτε αναλύοντας σκέψεις του καλλιτέχνη ή σκέψεις τρίτων για τον καλλιτέχνη, ο οποίος γνώρισε τόσο τον θρίαμβο όσο και την τρέλα!

                                                        

       Το σπουδαιότερο, όμως, είναι ότι μετά την περάτωση του project, τα παιδιά πλέον είχαν μυηθεί στην αισθητική απόλαυση της φιλαναγνωσίας και συνέχισαν την ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων, εμπνεόμενα αυτή τη φορά από το σχολικό εγχειρίδιο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Έτσι, το διάστημα Φεβρουαρίου - Μαΐου 2019 διαβάσαμε και ενθουσιαστήκαμε με τα λογοτεχνικά έργα "Λεώνη" της Μαρίας Πυλιώτου και "Η ιστορία του γάτου που έμαθε σ'  ένα γλάρο να πετάει" του Λουίς Σεπούλβεδα.

Μαρινάτου Ελένη

Το σχολείο μας στα πλαίσια των εκπαιδευτικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων του και των συνεργασιών με κοινωνικούς και άλλου φορείς σε ένα άνοιγμα προς την κοινωνία πραγματοποιεί την τρέχουσα σχολική χρονιά μια σειρά διαγενεακών δράσεων με τον εθελοντικό οργανισμό « Για τους Άλλους». Πιο συγκεκριμένα, οι Διαγενεακές Δράσεις είναι αφηγήσεις λαϊκών παραμυθιών που πραγματοποιούνται από μαθητές γυμνασίου ή λυκείου σε άτομα 3ης ηλικίας.

Τα βήματα που ακολουθουθήθηκαν για τη συγκεκριμένη δράση είναι τα παρακάτω:

? Παρουσίαση στο χώρο του σχολείου στο μεγαλύτερο αριθμό των μαθητών που μπορούν να παρευρεθούν, σε μέρα και ώρα που συμφωνείται με τη διεύθυνση του σχολείου, με σκοπό την ενημέρωση κατ? αρχήν και προσέλκυση κατά δεύτερον των μαθητών στη δράση αυτή.
Η διάρκεια της παρουσίασης είναι περίπου μία (1) ώρα.

? Οι μαθητές που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν εγγράφονται ως εθελοντές του Διαβάζω για τους Άλλους.
? Στη συνέχεια, οι μαθητές ? εθελοντές συμμετέχουν σε δύο βιωματικά 4ωρα σεμινάρια αφήγησης παραμυθιών από παραμυθού και ηθοποιό με στόχο να εκπαιδευτούν για να συμμετάσχουν στη δράση αυτή.

Τέλος, σε μέρα και ώρα που προσυμφωνείται μεταξύ μαθητών και καθηγητών η εκπαιδευμένη πλέον ομάδα μαθητών ? αφηγητών επισκέπτεται ?μαζί με εκπροσώπους του Οργανισμού ? ένα γηροκομείο στο οποίο τα παιδιά αφηγούνται λαϊκά παραμύθια στους παππούδες.
Ο εθελοντικός οργανισμός Διαβάζω για τους Άλλους ιδρύθηκε το 2015 και αριθμεί πλέον των 3.500 εθελοντών. Βασικός πυλώνας δράσης του είναι η ηχογράφηση ακουστικών βιβλίων για τους ανθρώπους που δεν βλέπουν. Επιπρόσθετα οργανώνει ζωντανές θεραπευτικές αναγνώσεις για ανθρώπους που ανήκουν σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες, όπως ηλικιωμένους σε γηροκομεία, σε παιδάκια που διαμένουν σε ιδρύματα παιδικής προστασίας, σε αναλφάβητους στις φυλακές κα. Οι δράσεις του Διαβάζω για τους Άλλους πραγματοποιούνται σε σταθερή εβδομαδιαία βάση σε τρεις πόλεις της Ελλάδας: Αθήνα, Χανιά και Ηράκλειο Κρήτης.

Το Διαβάζω για τους Άλλους συμμετέχει ενεργά στις εκδηλώσεις του Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου με δράσεις που υλοποιούνται με την υποστήριξη της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ελλάδα και του Ιδρύματος ΤΙΜΑ. Εθελοντές ? Μαθητές εκπαιδεύονται από το Διαβάζω για τους Άλλους προκειμένου να μάθουν να αφηγούνται λαϊκά παραμύθια σε ηλικιωμένους (Διαγενεακές Δράσεις).

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΙΔΡΥΜΑ ΓΕΡΟΝΤΩΝ

 

Στις 29 Ιανουαρίου 2019 η ομάδα των εκπαιδευμένων μαθητών και μαθητριών πραγματοποίησε επίσκεψη στο φιλανθρωπικό ίδρυμα «Καλός Σαμαρίτης» ( Οίκος Ευγηρίας) Πέτρου Ράλλη 2 και Υψηλάντη στην Πεύκη. Η εμπειρία ήταν πολύ εποικοδομητική και θετική τόσο για τους ηλικιωμένους όσο και για τα παιδιά που με πολύ αγάπη, ενθουσιασμό και συγκίνηση έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους στην αφήγηση δημιουργώντας ένα ζεστό κλίμα επικοινωνίας και εμπιστοσύνης ανάμεσα στις δύο ομάδες, παιδιών και ηλικιωμένων! Οι δράσεις μας σχεδιάζεται να συνεχιστούν τον Απρίλιο με συμμετοχή στις εκδηλώσεις για το κλείσιμο του έτους που η Αθήνα ήταν παγκόσμια πρωτεύουσα των βιβλίων 2018-2019. Τα παιδιά θα παρουσιάσουν τα παραμύθια τους στο χώρο εκδηλώσεων του σταθμού μετρό Συντάγματος την Κυριακή 14 Απριλίου 2019. Σας περιμένουμε!

 

 Την Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2019 ο Όμιλος Φιλαναγνωσίας ? Μαθητικού Ραδιόφωνου του Ζάννειου Γυμνασίου επισκέφτηκε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Πειραιά. Η υπεύθυνη βιβλιοθηκονόμος κα Καραναστασιάδη Χρύσα έκανε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιελάμβανε εισαγωγή στη λειτουργία μιας βιβλιοθήκης δημόσιου χαρακτήρα, τα είδη δημόσιων βιβλιοθηκών, το επάγγελμα του βιβλιοθηκονόμου. Στην Αίθουσα των Η/Υ έδειξε στα παιδιά τον τρόπο διαδικτυακής αναζήτησης ενός τίτλου βιβλίου. Μετά, ξενάγησε τον Όμιλο στην αίθουσα με τα πρώτα χειρόγραφα ( 16ου -19ου αιώνα), τα παλαίτυπα, τα αρχεία και τις Συλλογές που έχουν κάνει δωρεά σημαντικοί ευεργέτες της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πειραιά. Κατόπιν, μας έδειξε τον τρόπο συντήρησης παλαιών βιβλίων, χειρόγραφα σχέδια, βινιέτες, αρχιγράμματα σε βιβλία γραμμένα σε πάπυρο και παλαιά φύλλα βιβλίων και  τον τρόπο βιβλιοδεσίας τους.

Εντυπωσιακός ήταν ένας φυτολογικός Άτλας του 19ου αιώνα ζωγραφισμένος στο χέρι, που έχει χρησιμοποιηθεί σε πανεπιστημιακές παραδόσεις στη Γερμανία και είναι μεγάλης συλλεκτικής αξίας. Στο τμήμα της δανειστικής βιβλιοθήκης είδαμε και τον παλαιότερο τρόπο αναζήτησης ενός τίτλου βιβλίου ( πριν τους Η/Υ) με χρήση καρτέλας. Κλείσαμε την επίσκεψη περιπλανώμενοι στους διαδρόμους με τα βιβλία και στα τραπεζάκια του παιδικού τμήματος με τα εκπαιδευτικά παιχνίδια. Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη!

Μερικές σκέψεις των παιδιών:

  «Ο όμιλος της Φιλαναγνωσίας την Παρασκευή 11/1/2019 πραγματοποίησε την επίσκεψή του στη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Πειραιά. Εκεί μας έκαναν ξενάγηση σε όλους τους χώρους. Είδαμε από κοντά παλαιότερα βιβλία. Μπήκαμε σε μια τεράστια αίθουσα με υπολογιστές όπου μας έδειξαν διάφορα σάιτ που μπορούμε να βρούμε όποιο βιβλίο θέλουμε μέσα από ένα μεγάλο κατάλογο. Μας εξήγησαν πως λειτουργεί η Δανειστική Βιβλιοθήκη και πως μπορούμε να γίνουμε μέλη. Μπορείτε τώρα κι εσείς να εξερευνήσετε τον κόσμο του βιβλίου εύκολα και απλά αλλά και γρήγορα επειδή είναι δίπλα από το σχολείο σας. Η συμμετοχή είναι δωρεάν και για τα μέλη είναι 7 ΕΥΡΩ το χρόνο.»

Δήμητρα Παππά, Α2

 «Στην βιβλιοθήκη του Πειραιά αρχικά μας εξοικείωσαν με τον χώρο και στην συνέχεια μας έδειξαν πώς να βρίσκουμε το περιεχόμενο του βιβλίου που επιθυμούμε. Στη συνέχεια μας έδειξαν τους χώρους στους οποίους φυλάσσονται τα βιβλία. Στον 4ο όροφο υπάρχουν όλα τα παλιά βιβλία που το καθένα από αυτά αποκάλυπτε την δικιά του ιστορία. Τέλος στον 2ο όροφο ήταν η δανειστική βιβλιοθήκη στην οποία είχε όλων των ειδών τα βιβλία. Επίσης θα ήταν καλό να αναφέρουμε ότι κάθε κατηγορία βιβλίου είχε τον δικό του αριθμό.»

Συρίγος Κωνσταντίνος Α2