Card Library Logo

 

Δύο έφηβοι, ο Νίκος και ο Θοδωρής, ο θύτης και το θύμα: ο πρώτος ασκεί εκφοβισμό στον δεύτερο με ποικίλους τρόπους. Δύο διαφορετικές αφηγήσεις ακραίων συμπεριφορών.

Τα παιδιά του τμήματος Β4,  στο διάστημα Ιανουαρίου ? Ιουνίου 2020, κατά τη μία από τις δύο προβλεπόμενες εβδομαδιαίως διδακτικές ώρες του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και στο πλαίσιο της καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας διάβασαν, μελέτησαν και επεξεργάστηκαν το εφηβικό μυθιστόρημα "Το ημερολόγιο ενός δειλού" του Βασίλη Παπαθεοδώρου, το οποίο σκιαγραφεί με τον πιο παραστατικό τρόπο καθημερινές καταστάσεις bullying, τις οποίες βιώνουν όλο και περισσότερα παιδιά. Έτσι, τα παιδιά ανίχνευσαν και εμβάθυναν στην εφηβική ιδιοσυγκρασία με έμφαση στο μοτίβο θύμα-θύτης, ευαισθητοποιήθηκαν στο κοινωνικό φαινόμενο του εκφοβισμού και των στερεοτύπων στη σχολική και την ευρύτερη κοινωνική ζωή, διαπίστωσαν τον καταλυτικό ρόλο της οικογένειας και του σχολείου ως φυτωρίων καλλιέργειας κοινωνικών προκαταλήψεων, με αφορμή το μύθο του βιβλίου ανακάλεσαν περιστατικά εκφοβισμού από τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα και προσωπικά βιώματα και ακούσματά τους. Το κυριότερο, όμως, ήρθαν σε επαφή με την αισθητική απόλαυση της φιλαναγνωσίας, ανέπτυξαν φαντασία και ενσυναίσθηση και εμπνεύστηκαν από το συγκεκριμένο λογοτέχνημα, ώστε να τοποθετηθούν σχετικά με τη στάση των ηρώων του έργου στο ζήτημα του bullying και πώς οφείλει η κοινωνία -μεμονωμένα άτομα και φορείς- να δράσει για την αντιμετώπισή του.

   Το παραγόμενο υλικό αναρτήθηκε στην ψηφιακή τάξη του ΠΣΔ https://eclass.sch.gr/modules/document/?course=G1618454

Μαρινάτου Ελένη